A Karácsonyi Gyűlés szellemi impulzusának évről-évre történő megújítása céljából szeretettel hívunk a Szív Alapköve – az Antropozófia, mint születő kultúrimpulzus ünnepére.
Az ünnep nyitott kérdései:
Mely életterületeken mit tettünk, teszünk és tehetünk még azért, hogy az antropozófia kultúrimpulzussá fejlődjék, és termékenyen legyen képes áthatni a társadalmi viszonyokat?
Hogyan segíthetjük egymást ebben a munkánkban a találkozás, egymás megismerése, és a helyi/szakmai közösségeink kapcsolódása által?
Mit tudunk egymásnak adni az antropozófia szellemi impulzusának megújításához?
Időpont és helyszín:
2024. december 28. szombat 8.30-18.00
Kispesti Waldorf Iskola – 1193 Budapest, Vécsey u. 9-13.
Az ünnepi program:
8.30-9.00 – Befogadó tér – találkozások
9.00-9.30 – Euritmia – Három karácsonyi fohász és a Michael-imagináció Rudolf Steinertől – a
mester euritmia-formái és utasításai alapján
Harmath Judit, Inczédy Piroska, Krivácsy-Pásztélyi Csenge, Tóth Katalin,
Varga-Szemes Judit, Várkonyi Éva, Walter Appl
Beszéd: Rácz Rita Cecília
Zongora: Ágost Gabriella
9.30-10.00 – Az új ünnep: Takáts Péter és Molnár József Dodi
10.00-10.20 – Közös ének, Alapkő-meditáció, programismertető
Varga Szemes László
10.20-10.50 – Ünnepi gondolatok
Bozókiné Tengely Anna, a Keresztény közösség papja
10.50-11.20 – Szünet
11.20-12.20 – Elhívás: az antropozófiai életterületek délutáni csoportmunkáinak rövid
ismertetése, a közös munkára való invitálás
12.20-13.40 – Ebédidő
13.40-15.40 – Szabadon választott gyakorlat: szimultán csoportmunkák az iskola helyszínein
15.40-16.00 – Szünet
16.00-17.45 – Csoportmunka összegzése
Csoportmunkák tapasztalatainak megosztása 4 fős kiscsoportokban
– Kiscsoportok plenáris megosztása:
Mivel járulsz hozzá, hogy az Antropozófia kultúrimpulzussá váljon?
17.45-18.00 – Közös ének, zárás
18.00 – Rendrakás az önkéntes segítség lehetőségével
A 12 csoportmunka témája
1. Ifjúsági szekció – Hogyan szólítsuk meg a fiatalokat? Sikeres és kevésbé sikeres szociális
kísérletek, Kálmán Debóra és Molnár Blanka
2. Pedagógia – Milyen formákat képezzünk a Korszellem és a szükségletek élő találkozásához?
Kristóf Emőke és Exner Mónika
3. Művészetek – A Test Igévé akar válni – Megújító erők az antropozófus festészetben, Kiss
Viktor, Döbröntei Zoltán, Hódosi Helga, Pásztélyi Csenge
4. Beszéd+Dráma – Szókard – Hogyan hatolhat be az antropozófia a munkahelyekre a
Beszédművelés által? A szócsatáktól a gyógyító beszédig, a szócsépléstől a teremtő Logoszhoz,
Mesterházy Mária
5. Biodinamikus mozgalom – Fordított kultusz a földeken – avagy szellemből-lelkembe,
lelkemből a Földbe…, Terdi Panka és Csiba Dalma
6. Természettudomány és Matematika – A tudati lélek nyelve a matematika. Az új természet-
szemlélet és a projektív geometria, Gyarmati Judit, Barabás Katalin és Czakó Anikó
7. Szociál-euritmia – A szociális művészet és szociál-euritmia együttműködése a
felnőttképzésben és a munka világában, Emich Szabolcs, Vidákovich Emese
8. Vallás – A vallásos lelkület ápolásának kultúra-formáló ereje – Kultusz és fordított kultusz
Bozókiné Tengely Anna, Varga-Szemes László, Kemecsi Ágnes
9. Szellem és szervezet – Az Antropozófiai Társaság sorsa 100 év után, és a következő 100 évben
– Mit jelent ma az Antropozófiai Társaság tagjaként elköteleződni? Drucker György, Balogh Gábor
10. Gazdaság a hármas tagozódásban – Az antropozófia látható és láthatatlan hatása a
tudatosuló társadalomban, Gulyás Judit, Palicz Ildikó
11. Orvoslás és terápia – Az antropozófus orvoslás kultúraformáló ereje, Szőke Henrik, Sárközy
Ágota, dr. Kapócs Gábor, dr. Répási Ildikó
12. Gyógypedagógia és terápiák – Mi az antropozófus gyógypedagógia, és a terápiák küldetése a
világban? Szociális farm, Az Ita Wegman Alapítvány munkatársai
Kérjük, regisztráljatok az itt található linken.
Közös ünnepi alkalmunkon az étel- és italfogyasztást a Kispesti Waldorf Iskola
12. osztályos tanulói biztosítják, aminek bevétele a művészeti útjukat támogatja.
A program ideje alatt antropozófus kiadók könyvei, kiadványai lesznek megvásárolhatók.